Általános Szerződési Feltételek

Jelen ÁSZF hatálya a Szolgáltató weblapján (abejarat.hu) és aldomainjein valamint a Szálláshely helyszínén történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: abejarat.hu/aszf, továbbá bármikor kinyomtatható onnan.

  1. Általános szabályok

    1. Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyének, és szolgáltatásainak igénybevételét. Az Általános Szerződési feltételek szerint az üzemeltető Szolgáltató, A Bejárat Vendégház (címe: 8275 Balatonhelye, Kossuth utca 68., HRSZ: 306), továbbiakban Szolgáltató, elszállásolási Szerződést köt a szálláshely szolgáltatást igénybe vevő személyekkel, szerződő felekkel. A szerződés a felek között a foglalás visszaigazolásával automatikusan létrejön.

    2. Jelen ÁSZF nem zárja ki speciális, vagy egyedi megállapodások megkötését utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, utazásszervezőkkel, vagy más olyan személyekkel, akik a Szolgáltató szolgáltatásai értékesítése érdekében a szolgáltatóval hosszabb távon együttműködnek.

    Szolgálatató neve: A Bejárat Vendégház

    Szolgáltató székhelye: 8275 Balatonhenye, Kossuth u. 68.

    A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe info@abejarat.hu

    A szolgáltató telefonszáma: +36 30 612 5828

  2. A szerződő felek

    1. Vendég/Vásárló: A szálláshely szolgáltatását igénybe vevő, a honlapon, viszonteladó partnereinken keresztül, illetve a Szolgáltatónál közvetlen módon szóban vagy írásban szolgáltatást megrendelő, lefoglaló vásárló személy, aki az ÁSZF-et tudomásul veszi és magára nézve is kötelezőnek fogadja el, továbbiakban Vendég.

    2. A Szolgáltató és a Vendég/Vásárló – a feltételek teljesülése esetén – a szolgáltatási megállapodás szerződő feleivé válnak, a továbbiakban együttesen: szerződő felek.

  3. Szerződési feltételek hatálya

    Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket részben vagy egészben bármikor módosíthatja. Az ÁSZF mindaddig hatályban marad, amíg Szolgáltató szolgáltatást biztosítja. Jelen ÁSZF 2025. szeptember 01-étől határozatlan ideig hatályos.

  4. A szolgáltatási szerződés létrejötte, a foglalás menete, a foglalás módosítása

    1. A foglalás menete az alábbi:

      1. A Vendég a Foglalás oldalon az érkezés és a távozás tervezett időpontjának, a vendégek számának, valamint személyes adatainak megadása után a Foglalás elküldése gombra kattintva jelzi a foglalási igényét.
      2. A foglalási kérelem jóváhagyásáról a Szolgáltató e-mailben értesíti a Vendéget az általa megadott e-mail címen.
      3. A Vendég a visszaigazoló e-mailben megkapja a teljes szállásköltség 50 %-ának megfizetésére vonatkozó adatokat.
      4. A Szolgáltató a foglalási díj 50%-ának sikeres beérkezéséről e-mailben értesíti a Vendéget, a foglalás ezzel válik véglegessé.
    2. A szolgáltatási szerződés a Vendég által leadott megrendelés/foglalás a szolgáltató írásbeli visszaigazolásával jön létre, és ezen írásbeli visszaigazolásra tekintettel, a megrendelés/ foglalás írásban létrejött szerződésnek minősül. A szóban leadott megrendelés és/vagy megrendelés módosítás csak abban az esetben keletkeztet szerződéses kötelmet, ha azt a szolgáltató írásban visszaigazolta. A megrendelés vagy a megrendelés módosítás szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem keletkeztet szerződéses kötelmet.
    3. A szolgáltatás igénybevételére létrejött szerződés határozott időre szól.
    4. Abban az esetben, ha a Vendég a határozott időtartam lejártát megelőzően úgy dönt, hogy a szolgáltatást a határozott időtartam elteltéig nem kívánja igénybe venni, akkor is köteles a szolgáltatás teljes ellenértékét a szolgáltató részére megfizetni, a szolgáltató pedig jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékének követelésére. A Vendég által a határozott időtartam lejárta előtt elhagyott szálláshelyet a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
    5. A szállás-szolgáltatás igénybevételnek Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
    6. A szolgáltatási szerződés módosítása kizárólag a szerződő felek írásba foglalt együttes akaratával lehetséges.
  5. Az elszállásolás kezdete és vége (Érkezés és Távozás)

    1. A Vendégnek joga van a lefoglalt szoba elfoglalására a megállapodás szerinti nap 15:00 órától.
    2. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a megállapodás szerinti nap 24:00 óráig, joga van arra, hogy visszalépjen a szerződéstől, kivéve, ha későbbi érkezési időpont került kikötésre.
    3. A Vendégnek a szobát az elutazási napon 11:00 óráig el kell hagynia.
    4. A szálláshely foglaltságának függvényében, térítés ellenében biztosítja a korai érkezés, illetve a késői elutazás lehetőségét. Amennyiben a Vendég ezen szolgáltatásunkat kívánja igénybe venni, kérjük, minimum az érkezését megelőző napon érdeklődjön a megadott elérhetőségek valamelyikén.
  6. Az elszállásolás meghosszabbítása

    1. A tartózkodás Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges.
    2. Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 11:00 óráig nem hagyja el és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Vendég köteles a szállásdíjat egy további napra is megfizetni és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.
  7. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

    1. A Vendég a megrendelt és a Szolgáltató által visszaigazolt szálláshelyet az érkezés napján 15:00 órától foglalhatja el (Érkezés) és azt utolsó tartózkodási napon délelőtt 11:00 óráig köteles elhagyni (Távozás).
    2. A Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra vonatkozó szerződést azonnali hatállyal felmondani, vagy a szolgáltatás nyújtását megtagadni, ha:

      1. a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott szálláshelyet, illetve a Szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat és/vagy az azok biztosítására szolgáló helyiségeket nem rendeltetésszerűen használja,
      2. a Vendég a szálláshely házirendjét megzavarja, azt nem tartja be, és a zavaró magatartást felszólítás ellenére sem hagyja abba,
      3. a Vendég nem tartja be a szálláshely biztonsági szabályzatát – pl.: tiltott helyen dohányzik és azt a felszólítás ellenére sem hagyja abba,
      4. a szerződő fél vagy a Vendég a szolgáltató által igényelt fizetési kötelezettségét a Szolgáltató által meghatározott időpontig nem teljesíti.
    3. Amennyiben a szerződő felek közötti szerződés „vis maior” miatt nem teljesül, úgy a szerződés megszűnik.
    4. A Vendég a szálláshely összes szolgáltatását, a teljes tartózkodási idő alatt saját felelősségére veszi igénybe.
    5. A gyermek, vagy fiatalkorú vendég nem hagyható szülői felügyelet nélkül a szálláshely teljes területén.
  8. A Szolgáltató által alkalmazott árak

    1. A Szolgáltató mindenkori árait a https://abejarat.hu/arak-foglalas/ oldalon teszi közzé.
    2. A feltüntetett árak a teljes szálláshelyre és egy éjszakára vonatkoznak és a vendégek létszámára való tekintettel 4 fő felett személyenként kiegészítő díjat tartalmaznak.
    3. A Szolgáltató az árait előzetes bejelentés nélkül bármikor jogosult szabadon megváltoztatni, természetesen azzal, hogy ez nem vonatkozik a visszaigazolt foglalásokra.
    4. A Szolgáltató által közzétett árak tartalmazzák a törvényben meghatározott ÁFA-t, de NEM tartalmazzák az idegenforgalmi adót. A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy jogszabályi változás esetén a többletterheket előzetes értesítés nélkül áthárítsa a szerződő félre és/vagy a Vendégre.
    5. A Szolgáltató árait jogosult magyar forintban és bármely konvertibilis valutában is meghatározni.
  9. Kedvezmények

    1. Az aktuális ajánlatok, kedvezmények a szálláshely weboldalán kerülnek meghirdetésre.
    2. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatóak össze semmilyen más kedvezménnyel.
  10. A fizetés módja

    1. A Szolgáltató a megrendelt szolgáltatások teljes összegét, a tartózkodás egészére számítva feltünteti az általa a Vendég számára e-mailben küldött írásos visszaigazoláson.
    2. A Vendég a tartózkodás időtartamára számított teljes szállásdíjat több módon egyenlítheti ki: átutalhatja a Szolgáltató bankszámlaszámára, SZÉP-kártyával vagy készpénzben is fizetheti. A fizetéssel kapcsolatban felmerülő magyarországi bankköltségek/SZÉP kártya költségek a Szolgáltatót terhelik. Külföldi utalás vagy egyéb felmerülő tranzakciós költségek a Vendéget terhelik.
    3. A Vendég a szolgáltatás ellenértékét magyar forintban és/vagy választása szerint bármely olyan pénznemben jogosult és köteles kiegyenlíteni, amelyben a Szolgáltatóval előzetesen megállapodott.
  11. A lemondási feltételek

    A lemondási és módosítási feltételek a következők:

    1. Amennyiben a foglalás lemondása az érkezést megelőző 30. napig történik, a befizetett szállásdíj 100%-a visszatérítésre kerül a Vendég részére.
    2. Amennyiben a foglalás lemondása az érkezést megelőző 30-15. napban történik, a befizetett szállásdíj 50%-a kerül visszatérítésre a Vendég részére.
    3. Amennyiben a foglalás lemondása az érkezést megelőző 14 napon belül történik, nem áll módunkban visszatéríteni a befizetett szállásdíjat.
    4. A lemondási szándékot írásban az info@abejarat.hu email címen kell jelezni.
    5. A megegyezett távozási időpont előtti elutazás esetén a szállásdíj visszatérítésére nincs lehetőség.
    6. Ha a Vendég a szállás szolgáltatások igénybevételét a szállásdíj megfizetésével biztosította, és az érkezési napon nem érkezik meg (írásos lemondás nem érkezik), a Szolgáltató a szerződésben meghatározott mértékű megfizetett szállásdíj teljes összegét kötbérként érvényesíti. Ebben az esetben a szállást a Vendég részére az érkezési napot követő nap 9:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
  12. A Vendég jogai

    1. A szerződés értelmében a Vendég jogosult a szálláshely azon létesítményeinek használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe.
    2. A Vendég a szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hozzá írásban, vagy telefonon jelzett panaszt a panasz beérkezését követő 48 órán belül kivizsgálja és arra a vendégnek érdemi választ ad.
  13. A Vendég kötelezettségei

    1. A Vendég köteles a teljes szállásdíjat az érkezés napján a szolgáltató részére kiegyenlíteni.
    2. A szemetet a szálláshely területén, illetve a szobákban elhelyezett szemétgyűjtő edényekbe üríteni. A szobából, illetve az épületből bútorokat kivinni, áthelyezni nem lehet.
    3. A szálláshely területén lévő eszközöket, berendezéseket a szállóvendég kizárólag saját felelősségére használhatja.
    4. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében a szálláshely nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében a szálláshely zárt helyiségeiben tilos a dohányzás. A Vendégek, illetve a szálláshely területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére.
    5. A szobában történő dohányzás esetén a Szolgáltató jogosult 50.000,-Ft extra takarítási díjat felszámolni a Vendéggel szemben.

    6. A Vendég által hozott tűzijátékhoz és egyéb engedélyköteles tevékenységhez a szállásadó írásos hozzájárulása, továbbá a szállóvendégek általi hatósági engedélyek beszerzése szükséges.
    7. A Vendég köteles gondoskodni arról, hogy a felügyelete alá tartozó kiskorúak folyamatosan felnőtt felügyelete alatt tartózkodjanak a Szolgáltató szálláshelyén.
    8. A Vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a Szolgáltatónak és minden szükséges adatot a Szolgáltató szállásadó rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak lehessenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy büntető eljáráshoz szükségesek.
    9. Elutazáskor a Vendég köteles a kulcsokat a zárható kulcsszekrényben elhelyezni, amennyiben a Szolgáltató személyesen nincs jelen a távozáskor. Ennek elmulasztása, illetve a kulcsok elvesztése vagy megsemmisülése esetén a Szolgáltató jogosult az adott kulcs után kártérítési díjat felszámítani, melyet a Vendég távozáskor köteles megfizetni. A kulcsok pótlási díja 3.000 Ft + áfa.
  14. A Vendég kártérítési felelőssége

    1. a Vendég köteles mindazon károkért helytállni, melyeket a Vendég, vagy kísérője, vagy ezen személyek bármelyikének felügyelete alá tartozó személyek okoznak és amelyek a szálláshely vagy annak berendezéseinek nem rendeltetésszerű használatából vagy gondatlanságból adódnak.
    2. A Vendég kártérítési kötelezettsége akkor is fennáll, ha a károsult kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól jogosult követelni, de a kár okozója a Vendég vagy kísérője volt.
  15. A szolgáltató jogai

    Amennyiben a Vendég a szállásdíj 50%-ának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget a foglalás megerősítését visszaigazoló e-mail megérkezését követő 3 napon belül, a Szolgáltató jogosult a foglalási kérelmet elutasítani és a szálláshelyet más vendégek számára foglalhatóvá tenni.

  16. A Szolgáltató kötelezettségei

    1. A Szolgáltató köteles a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások és szolgáltatás standardok szerint teljesíteni.
    2. A Szolgáltató köteles a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a problémakezeléshez szükséges lépéseket megtenni, a megtett lépéseket írásban rögzíteni és erről a vendéget tájékoztatni.
  17. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

    1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan a Vendéget ért kárért, amely a szálláshelyen belül, a maga, vagy alkalmazottai hibájából következett be.
    2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azon káreseményekre, amelyek a szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég, vagy a felügyelete alá tartozók okoztak.
    3. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a szálláshelyen belül kijelöljön olyan helye(ke)t ahová a vendég nem léphet be. A Szolgáltató köteles az ilyen helyeket jól láthatóan megjelölni. A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyek azon helye(ke)n érik a Vendéget, vagy a felügyelete alatt állókat, ahová a Vendég nem léphet be.
    4. A Szolgáltató a vendég értéktárgyainak, értékpapírjának vagy készpénzének elvesztéséért, elpusztulásáért, vagy megsérüléséért csak akkor felelős, ha azt kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítási kötelezettség a Vendéget terheli.
    5. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
    6. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki a Vendég csomagjaira és azok tartalmára érkezés és elutazás alkalmával, ki és berakodáskor, továbbá a szobába és onnan történő szállítás során.
    7. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltató felé, és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázáshoz, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
    8. A Szolgáltató kártérítési felelőssége csak akkor áll fenn, ha azt a kár bekövetkezését követően a szükséges adatokkal azonnal jelenti a szállásadónak.

    9. A Szolgáltató kártérítési felelősségének mértéke a szerződés szerinti napi szállásdíj összegének legfeljebb tízszerese.
  18. Háziállatok

    A szálláshely előzetes egyeztetés követően fogad háziállatokat.

  19. Titoktartás

    A szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettségének teljesítése során köteles az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint eljárni. Az adatkezelési nyilatkozat mindenkor elérhető a Szolgáltató honlapján.

  20. Vis maior

    Azon okok, körülmények (pl.: háború, tűz, árvíz, időjárás okozta viszontagság, áramkimaradás, sztrájk, stb.) amely felett a sem a Szolgáltató, sem a Vendég nem bír ellenőrzéssel (vis maior), bármely felet felmentik a szerződésből eredő kötelezettségeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A szerződő felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy ezen okok és körülmények bekövetkezésének lehetőségét minimalizálják és az ezáltal okozott kárt, vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

  21. A teljesítés helye és a szerződő felek jogviszonyában alkalmazandó jog és az eljáró bíróság

    1. A teljesítés helye az a hely, ahol a szálláshely található.
    2. Valamennyi az elszállásolási szerződésből eredő vitával kapcsolatban, a Szolgáltató vonatkozásában, érdemben és helyileg illetékes bíróság kerül kijelölésre.
    3. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
  22. Adatvédelmi nyilatkozat

    A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésre bocsájtott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.

    A Szolgáltató tevékenysége során a felhasználók adatait a Szolgáltató az Adatvédelmi törvény értelmében kizárólag szerződéskötési, számlázási, törvényi megfelelőségi, valamint saját reklámcéljaira (amennyiben a vendég ehhez hozzájárult) használja fel.

    Az adatkezelési nyilatkozat mindekor elérhető a Szolgáltató honlapján.

    A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén a Vendég elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat és a mindenkori érvényes verzió a Szolgáltató a szálláshely honlapján érhető el.

Balatonhenye, 2025. szeptember 1.